Egészséges életmód és a gerinc kapcsolata

Nagy általánosságban kijelenthető, hogy sokkal több ember szenved ma gerincproblémáktól, mint ahányan tudnak róla, hiszen egy kis gerinc- vagy nyakfájdalom miatt nem fordul mindenki szakemberhez, márpedig a huzamosabb ideje fennálló, vissza-visszatérő problémák esetében nagyon fontos lenne. Mindez talán csak abban az esetben jelent kivételt, ha egészséges életmódot folytatunk, hiszen a gyakorlat és a tapasztalatok is azt mutatják, hogy életmódunk igencsak jelentős hatást gyakorol gerincünk épségére, ezáltal minél egészségesebben élünk, annál kisebb a valószínűsége annak, hogy problémánk lesz a gerincünkkel. Ezt a kijelentést támasztanánk most alá három egyértelmű bizonyítékkal:

1. Több mozgás

Aki egészséges életmódot folytat, az jellemzően megpróbál odafigyelni arra, hogy rendszeresen mozogjon, ami nem csak az anyagcsere-, vagy a szív- és érrendszeri problémák elkerülésének érdekében nagyon fontos, hanem gerincünk védelmének szempontjából is. Az egész napos ülőmunka, a több órán át tartó állás, vagy a rendszeres nyugalmi állapot ugyanis rendkívüli mértékben megterheli a gerincet, amivel romlik a csigolyák vér- és folyadékellátottsága, idegi eredetű panaszok és izommerevség léphet fel, ezekből kifolyólag pedig hosszabb távon gerincferdülés, deformáció, míg később sérv és egyéb kellemetlenségek. Ha viszont rendszeresen átmozgatjuk csigolyáinkat és gerincünket, akkor ennek a folyamatnak az esélyét igencsak minimálisra mérsékeljük.

2. Több folyadék

Ha valaki egészséges életmódot folytat, akkor rendszerint kínosan ügyel a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre, ami a gerinc egészségének szempontjából szintén kiemelkedően fontos. A gerinccsigolyák közötti porckorongok egyik legfontosabb „tápláléka” ugyanis a víz, vagyis ha dehidratáltak vagyunk, akkor sokkal sérülékenyebbé válnak ezek a részek a kopásra és a sérülésre, de a sok víz a porcok és a csontozat épségéhez is rendkívül fontos, akárcsak az anyagcsere-folyamatokhoz.

3. Több vitamin 

Amennyiben valaki egészségesebben táplálkozik, bizonyára odafigyel a változatosságra, sőt arra is, hogy mindig elegendő vitamin és ásványi anyag kerüljön a szervezetébe. Ez a gerinc egészsége szempontjából szintén kritikusan fontos, hiszen nagyon sokan például túl kevés fehérjét vagy kalciumot fogyasztanak, ami szintén elősegít olyan problémákat, mint a gerinc meszesedése vagy a porcok kopásállóságának csökkenése.

4. Több odafigyelés 

Aki egészségesen próbál élni, biztosan sokkal jobban odafigyel magára, mint mások, ezáltal testének legapróbb rezdüléseit és problémáit is nyomon követi. Ebből kifolyólag, ha rendszeres hát-, nyak-, vagy derékfájdalom lép fel, akkor bizonyára haladék nélkül orvoshoz vagy gyógytornászhoz fordul annak érdekében, hogy még csírájában elfojtsa a problémát. Ez pedig a legtöbb gerincbetegség kapcsán nagyon fontos, hiszen ha idejekorán feltárul a probléma, hovatovább megkezdődik a kezelés, akkor sokkal könnyebb egy szakembernek akár teljes egészében is eltüntetnie a fájdalom és a tünetek mellett a probléma gyökerét és kiváltó okát is. 

Tevékenységi területek: